CINE SUNTEM ?
Facultatea de Management-Marketing a luat fiinta in cadrul
Universitatii Romano-Americane in anul 1991. Ideea crearii unei
facultati cu un asemenea profil
apartine
profesorului universitar doctor Ion Smedescu, fondatorul
Universitatii Romano-Americane, reputat dascal si specialist in
marketing, care cunostea, din
bogata sa experienta practica, legatura organica existenta intre management si marketing - domenii cheie, inseparabile, in orice tip de
organizatie, intr-o economie concuretiala.
CE DORIM ?
Misiunea
Facultatii de Management-Marketing este de a forma specialisti in stiinte economice, economisti cu competente in management si
marketing, cu o larga pregatire
teoretica si aplicativa, capabili sa se integreze rapid si eficient in corporatii, pe diferite niveluri ierarhice. Misiunea
Facultatii de
Management-Marketing este in concordanta
cu misiunea de invatamant si cercetare asumata de
Universitatea Romano-Americana.
CE VA OFERIM ?
Facultatea de Management-Marketing a fost creata ca alternativa complementara in spatiul invatamantului economic superior din Romania,
fiind singura facultate cu un
asemenea profil din cadrul acestui sistem. Caracterul de unicat al facultatii a rezultat din imbinarea armonioasa a cunostintelor de management
cu cele de marketing, imbinare
justificata de orientarea tot mai pragmatica a agentilor economici, care solicita specialisti cu o cat mai larga deschidere. Profilul
management-marketing, profil complex ce insumeaza
doua specializari economice distincte: management si marketing, raspunde mai bine cerintelor economiei romanesti si confera absolventilor
facultatii un avantaj competitiv in
insertia pe piata muncii, prin paleta mai larga de cunostinte teoretice, abilitati si deprinderi practice pe care le poseda, fata de cele
dobandite in alte institutii de invatamant
economic superior de stat si private.
Aceste aspecte au fost de altfel, confirmate de toate promotiile de licentiati ai facultatii, care s-au integrat foarte bine pe piata
muncii.
Universitatea Romano-Americana si implicit
Facultatea de Management-Marketing si-a reformat oferta educationala pentru a asigura
un invatamant de calitate,
centrat pe student.
Pasul decisiv a constat in adoptarea unui sistem educational integrat, pe doua niveluri:
licenta (ciclul I) si
masterat (ciclul II)
.
Ciclul I - licenta -
cu durata de 3 ani este organizat pe domenii definite prin cunostinte si competente generale si de
specialitate. Domeniile de licenta sunt
Management si
Marketing. Fiecare domeniu de licenta cuprinde o specializare universitara respectiv,
Management si
Marketing. Ciclul I se
finalizeaza cu obtinerea titlului de
licentiat in stiinte economice, asigurand fundamentele teoretice si aplicative specifice fiecarei
specializari.
In actualul an universitar, programele de studii universitare de licenta organizate de
Universitatea Romano-Americana in conformitate cu
prevederile legale pentru
aprobarea
nomenclatorului domeniilor, a structurilor institutiilor de invatamant superior si a specializarilor si programelor de studii
universitare de licenta acreditate sau
autorizate sa functioneze provizoriu organizate de acestea sunt urmatoarele:
Programe de studii universitare de licenta - ciclul I
Facultatea |
Domeniul de studii universitare de licenta |
Specializare acreditata (A) sau autorizata sa functioneze provizoriu (AP) |
Forma de organizare |
Nr. de credite |
Management-Marketing |
Management |
Management (A / A) |
ZI / FR |
180 |
Marketing |
Marketing (A / A) |
ZI / FR |
180 |
Ciclul II - masterat -
cu durata de 2 ani asigura aprofundarea in domeniul studiilor de licenta sau intr -un domeniu
apropiat, constituind o baza pregatitoare
obligatorie pentru studiile doctorale. Ciclul II conduce la obtinerea
diplomei de master si asigura formarea pe specializari, cursantii
dobandind cunostinte avansate,
competente de analiza si sinteza.
Structura programelor de studii universitare de masterat acreditate organizate de Universitate in conformitate cu prevederile legale in vigoare
privind aprobarea programelor de
studii universitare de masterat evaluate de autoritatile competente este urmatoarea:
Programe de studii universitare de masterat - ciclul II
De pregatirea studentilor facultatii se ocupa un valoros corp didactic, care foloseste metode moderne de predare, cultivand o relatie de
parteneriat cu studentii, incuranjand
initiativa, creativitatea, dialogul si implicarea activa a acestora in procesul instructiv-educativ.
Baza materiala de care dispune
Facultatea de Management-Marketing - formata din amfiteatre, sali de curs si seminar, laboratoare dotate
cu aparatura informatica
moderna, retroproiectoare, video-proiectoare - ofera studentilor posibilitatea de a studia in conditii optime, la standarde occidentale.
Prin intermediul bibliotecii, facultatea pune la dispozitia studentilor sai un bogat fond documentar, constituit din cursuri si manuale
universitare, tratate, monografii, carti, reviste de
specialitate atat in limba romana, cat si in limbi de circulatie internationala. De asemenea, ofera acces la documentare prin Internet si
materiale didactice on-line pe site-ul
Universitatii.
Facultatea de Management-Marketing desfasoara o bogata activitate in plan international, prin derularea unor programe de compatibilizare
europeana a planurilor de
invatamant din domeniul managementului si marketingului, a unor programe de mobilitati, precum si a unor programe de cercetare in domeniul
educational. In acest sens,
Facultatea de Management-Marketing a colaborat cu universitati prestigioase din SUA si din tarile membre ale UE, cum sunt: Universitatea
James Madison, Universitatea
Alabama, Universitatea DeSales, Institutul Superior de Gestiune din Paris, s.a.
Cei mai buni studenti ai
Facultatii de Management-Marketing au participat la cursurile sustinute in
Universitatea Romano-Americana de catre profesori americani, respectiv:
- STEPHEN R. BOWERS
Professor of Government
Liberty University, USA
Course: "PSYCHOLOGICAL OPERATIONS: Applications for Business and Intelligence".
- JAMES K. McCOLLUM
Emeritus Professor of Management
University of Alabama in Huntsville, USA
Course: "PROJECT MANAGEMENT"
- JOANNA SYMMS
Senior Partner Fraser Lloyd & Partners LLP UK
Course: Growth Strategies for Banks and Companies
- FILIPE CARRERA
Professor, ISEG, University of Lisbon
Courses: Art of Networking - Communicating in the 21st Century
- MICHAEL WITT
University of Michigan-Flint, USA
Course: "Entrepreneurship, Technology and Innovation Management."
- SEYED MEHDIAN
University of Michigan-Flint, USA
Course: Financial Management
- JAMES MCCOLLUM
University of Alabama in Huntsville, USA
Course: APPLIED BUSINESS MANAGEMENT
- FILIPE CARRERA
University of Lisbon
Course: Digital Marketing (Now Marketing is Social - Be a Marketer 2.0)
- NICHOLAS DIMA
Courses: Intercultural Communication
- NICHOLAS DIMA
Courses: Global Business and the Sustainability Challenge
- NICHOLAS DIMA
Courses: Comunicare si negociere in afaceri
- WILLIAM PERTTULA
San Francisco University
Course: Internet Marketing
- Matthew Lee
James Madison University, USA
Course: Psychology of Culture
Prof.Kent Zimmerman si Prof.Pauline Cushman |
Prof.James McCollum |
Prof.Mohamed Latib |
Prof.Galen Godbey |
Sefi de Promotie
- 1996 Dimofte Alexandra, Lazar Gh. Ionel
- 1997 Calin Veronica Adriana, Atineu Mihail
- 1998 Cohal Gruia Alexandru, Blanculescu Ionel
- 1999 Ilie Natalia, Vilcu Constantin, Croitoru Carmen
- 2000 Al-Qutob Marwan Ioan, Andreescu Mihail Gabriel
- 2001 Movila-Regiulis Raluca, Tiganila Elena Iuliana
- 2002 Bugeaclau Roxana, Nita Eduard Valeriu
- 2003 Ioana Eugen-Bogdanel, Muscalu (Diaconescu)
- 2004 Condea Florentina, Erbasu Tatiana
- 2005 Niculescu Florentina, Morgan Anne Marie Stefania
- 2006 Caracas Cristina, Munteanu Daniel
- 2007 Tanase-Gheorghiu George Cosmin, Dragota Monica
- 2008 Popescu Diana, Balaban Oana Alexandra, Dumitrascuta Ioana
- 2009 Para Victoria
- 2010 Alexa Ioana-Maria, Ifrim Andeea Laura
- 2011 Matei Ruxandra Cristina, Antal-Bacso (Rosu) Monica
- 2012 LICENTA: Calimache-Avramescu S.O. Larisa-Mirela; MASTERAT: Alexa A. Ioana-Maria Grigore; M.A. Larisa-Alexandra; Kadar V. Wilford-Alexandru; Burlacu G. Raluca Maria; Pancu I. Mihaela; Pirvan P. Cosmina-Manuela; Tara C. Monica; Simedrea F. Adela-Alexandra; Vlad C. Carmen-Mihaela
- 2013 LICENTA: Munteanu P. Razvan Petre, Varlan A. Filip; MASTERAT: Matei B. Catalina Andreea; Baloiu T. Ionut-Adrian; Bunea M.C. Adrian; Matei C.L. Ruxandra Cristina
- 2014 LICENTA: Lita M. Mihai-Adrian; Dragan Gh. Mihaela; MASTERAT: Centov V. Alexandrina; Tibichi D. Daniel; Smedescu I. Elena
- 2015 LICENTA: Tache I.C. Catalina-Florentina, Zirra V.V. Ilinca; MASTERAT: Munteanu P. Razvan-Petru; Alexandrescu C. Valentina-Andreea; Serban I. Victor-Ionut
- 2016 LICENTA: Vlasceanu N. Carmen Florentina, Purcarea Th.V. Ioan-Matei; MASTERAT: Zorica I. Teodora Elena; Benga G. Claudia-Maria; Amato S. Antonino
- 2017 LICENTA: Mosu M. Catalin-Alexandru, Tetu M.G. Alexandru-George; MASTERAT: Kuropka Z.M. Gabriela, Bohan M. Alexandra, Carp-Rusu V. Marian, Gheorghian M. Danut-Alexandru
- 2018 LICENTA: Pintilie C.I. Andana-Ioana; Comanita C.S. Vlad-Corvin; Tanase L. Iulia; Naciu I. Dana-Raluca; MASTERAT: Szocs A. Augustin; Radulescu A. Alexandra-Renata; Purcarea T.V. Ioan-Matei; Luca G. Roxana-Maria.
- 2019 LICENTA: Caragea G. Bianca-Ioana, Oprea G. Dragos Ionut; MASTERAT: Tetu M.G. Alexandru-George; Leahu A. Ecaterina; Dragila C. Lorena-Denisa; Pancov I. Dinu; Moldovan O.A. Roxana-Elena.
Imbunatatirea calitatii procesului de invatamant, parteneriatele cu universitati prestigioase din SUA si UE si cooperarea cu mediul de afaceri
sunt factori-cheie ai succesului de care depinde pozitionarea ca lider, in cadrul pietei de profil, a
Facultatii de Management-Marketing si implicit formarea unor adevarati
profesionisti in domeniul managementului si marketingului.
, straduindu-se sa se adapteze la lumea in miscare accelerata.